woensdag 11 januari 2012

Discover some brand fails..

Selexyz:                                             
70% denkt dat dit een postorderbedrijf voor erotische artikelen, zoekmachine of afslankmiddel is.

Asperion:                                                                  
online boekhoudprogramma  zelfs na de campagne met Jort Kelder bij 81% v.d. Nederlanders onbekend

Niet ieder bedrijf is even goed in het creëren van de juiste associaties rond haar merk, dat kun je hierboven al zien. Ook als je je merk internationaal in wilt gaan zetten moet je wel even goed na gaan of er geen verkeerde associaties op kunnen treden. Ik noem een aantal van deze foutjes hieronder. Snap je hem niet? Zoek maar even op google, dan heb je waarschijnlijk snel genoeg je antwoord.

- Venco Dropknikkers / Engeland

- Rabobank / Spanje

- Durex /Australië

- Chevrolet Nova / Spanje

- Fiat Croma / Nederland

- Porsche 911 / Peugeot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten