dinsdag 6 december 2011

Discover why the Carglass commercial is so Arrgghh..


Je kent hem wel, de commercials van Carglass. “Carglass repareert, Carglass vervangt!”. Alsjeblieft, nu zit je met het deuntje in je hoofd. Irritant en zeurderig. Iedere keer als ik de reclame zie heb ik meteen de neiging om de afstandsbediening te pakken en weg te zappen of op een irritante toon mee te zingen met de slogan. Daarnaast de accenten en het “doen” van de medewerkers van Carglass... daar hoef ik ook niets meer aan toe te voegen. Dit is waarschijnlijk een onbedoeld effect van het bedrijf. Ja, ik zeg waarschijnlijk want, stiekem is het toch best wel sterk. Waarom vraag je je af? Denk maar een goed na. Als jij een sterretje in je voorruit zou hebben, aan welk bedrijf denk je dan als eerste? “Carglass repareert, Carglass vervangt!”

3 opmerkingen:

  1. Onbedoeld? Ik denk juist expres! Ben benieuwd hoe het echt zit. :-)

    Ik volg jou nu, volg jij mij? brandsandtypography.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk ook expres maar veel mensen denk juist van, wat een vervelende reclame etc. Daarom heb ik onderaan gezet: "Ja, ik zeg waarschijnlijk want, stiekem is het toch best wel sterk. Waarom vraag je je af? Denk maar een goed na. Als jij een sterretje in je voorruit zou hebben, aan welk bedrijf denk je dan als eerste? “Carglass repareert, Carglass vervangt!"

    BeantwoordenVerwijderen